Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

ΒΟΥΡΑ: Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΥΡΑΪΚΟ ΠΟΤΑΜΟ

Μια φορά κι έναν καιρό ο Ηρακλής καψουρεύτηκε τη Βούρα. 
Η Βούρα όμως, ήταν κάτοικος Διακοπτού και για να την φτάσει ο Ηρακλής άνοιξε ένα πέρασμα, το σημερινό φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού. Έτσι ο έρωτας δεν έμεινε ανεκπλήρωτος, αντίθετα είναι γνωστός έως σήμερα και το δίδαγμα από αυτή την υπέρβαση - 22 χιλιόμετρα- είναι προφανές και για τους άντρες και για τις γυναίκες.

Κι αφού μας έκανε μάγκες ο Ηρακλής και φτιάχνει το φαράγγι με τον ποταμό, έρχεται ο Τρικούπης,ο οποίος προωθούσε τις γραμμές μικρού εύρους γιατί έβλεπε ότι το "μικρό" τρένο έχει μεγαλύτερη ευελιξία, αληθινό προσόν για μια ορεινή χώρα, αλλά ήταν και οικονομικότερο στην κατασκευή του και τον Μάρτιο του 1889 η κυβέρνηση του αποφασίζει την κατασκευή της γραμμής, από το Διακοπτό στα Καλάβρυτα.
Η μελέτη ανατίθεται σε Γάλλους επιστήμονες. Τα στοιχεία της αποκαλύπτουν ότι το κόστος της κατασκευής θα έφτανε το 1.000.000 δραχμές, ενώ για αμαξωτό δρόμο θα ξεπερνούσε το 1.100.000. Ακόμη, ότι το κόστος για κάθε μετακινούμενο άτομο και κάθε τόνο εμπορευμάτων θα πλησίαζε στην περίπτωση του τρένου τις 2,30 δραχμές, ενώ οδικώς η μετακίνηση του επιβάτη θα έφτανε τις 5 δραχμές και των εμπορευμάτων τις 15 δραχμές για κάθε τόνο. Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο χρόνος τον οποίο θα απαιτούσε η κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου ήταν οι δέκα μήνες.
Η σύμβαση της κατασκευής του δικτύου του Οδοντωτού και της εκμετάλλευσης του για 92 χρόνια υπογράφεται με τους "Σιδηρόδρομους-Πειραιώς-Αθηνών-Πελοποννήσου" (ΣΠΑΠ) και το ελληνικό δημόσιο. Ένα χρόνο μετά την υπογραφή της πρώτης σύμβασης, αποφασίζει να κατασκευαστεί το τμήμα Καλάβρυτα μέχρι Τρίπολη, με μήκος 90χλμ. και κόστος 3.900.000 δραχμές.
Στο μεταξύ η κατασκευή του τμήματος από το Διακοπτό ως τα Καλάβρυτα ανατίθεται στον Γάλλο εργολάβο Ατόν. Πολλοί τον διαδέχονται, το προβλεπόμενο δεκάμηνο γίνεται 5ετία, και το ένα 1.000.000 δραχμές διογκώνεται σε 3.500.000 δραχμές. Αυτές οι υπερβάσεις θα γίνουν η αιτία για μην πραγματοποιηθεί ποτέ η συνέχεια της γραμμής μέχρι την Τρίπολη!"(odontotos.com)10 Μαρτίου του 1896 έγιναν τα εγκαίνια και το 2003 ξεκίνησε η ανακαίνιση του. 
Το τρενάκι λοιπόν του Οδοντωτού, ρίχνει τα "δόντια" του για να ανέβει ή να κατέβει στα σημεία με κλίση αναπτύσσοντας την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 12 χιλιομέτρων.


Οι ιδέες για μια εκδρομή στην περιοχή ποικίλουν, όπως και η διάθεση του καθενός.Ξεκινώντας από το απλό, δηλαδή ανεβαίνω μέχρι τα Καλάβρυτα ό,τι είδα είδα από το αυτοκίνητο και συνεχίζω με μάσα - ξάπλα. Τα ξενοδοχεία άπειρα.

Άλλη εκδοχή, μένω Διακοπτό και την βγάζω παραλία.
Τρίτο σενάριο κάνω εκδρομές είτε με το αυτοκίνητο,είτε με τα πόδια βάζοντας και τον Οδοντωτό στο παιχνίδι σε μονή διαδρομή, με επιστροφή ποδαράτο, ή πάνω-κάτω τρένο. Τέλος, το τουρ μπορεί να ολοκληρωθεί με επίσκεψη στο Μ. Σπήλαιο, στο Σπήλαιο των Λιμνών,στο Πλανητέρο και στην Κλειτορία επιστρέφοντας από την πίσω μπάντα.Μπορεί οι στροφές να είναι ενοχλητικές, αλλά και η Εθνική Οδός είναι ένα δράμα. Τραγική η κατάσταση για δρόμο με διόδια. Άσε που σκέφτομαι το σοκ όλων των ξένων που έρχονται από Πάτρα και αντικρίζουν αυτό το χάλι...


Η δική μου εκδρομή είχε σαν στόχο τον γάμο μιας φίλης και το ταξίδι με το τρενάκι στο ανέβασμα Διακοπτό- Ζαχλωρού και 12,5 χιλιόμετρα πεζοπορίας στο κατέβασμα, πίσω στο Διακοπτό.

Είμαι περήφανη γι αυτό το περπάτημα, μετά από γλέντι γάμου με Καλαματιανά και Πεντοζάλη, σε ένα τραπέζι με χορευταράδες, με αρνί στη σούβλα και ένα γευστικότατο ψητό φούρνου με πατάτες οφτές,αφού ο γαμπρός ήταν σύντεκνος από το Ρέθυμνο.


Πλατάνια,κυκλάμινα,κρόκος,ελιές,βουνίσιο τσάι,ζωντανά και πεθαμένα καβούρια,βατράχια,ακρίδες,βράχια,το ποτάμι μόνιμη συντροφιά με μεγάλη ροή για τέτοια εποχή,τούνελ,γεφύρια,πεταλούδες,σαύρες και ανά διαστήματα το σφύριγμα του τρένου για να απομακρυνθούμε από τις γραμμές.


Η διαδρομή έχει στάσεις με σπιτάκια που αναγράφεται το όνομα της στάσης και μεγάλες πινακίδες σου εξηγούν αυτό που βλέπεις κάθε φορά π.χ τα πετρώματα, τα φυτά κ.τ.λ.



Να πάτε όσοι δεν έχετε πάει. Αν βρεθείτε χειμώνα, καλό είναι να μείνετε Καλάβρυτα. Αν πάλι πάτε καλοκαίρι, ένα μπανάκι στην Εγκάλη Διακοπτού με θέα τα βράχια και τη Εθνική, όπως και ένα καφεδάκι απέναντι από το Σταθμό ή μια μερίδα καλαμαράκια στην ταβέρνα "Κοχύλι" στο λιμανάκι του  Διακοπτού...
Θα σας αρέσει!





























ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΑΠΟ ΖΑΧΛΩΡΟΥ.









ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΗΣ




ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ




ΨΟΦΙΟΣ ΑΦΟΡΔΑΚΟΣ










Mayday
Μη σας βρει το τρένο μέσα σε τούνελ. 
Ο χώρος είναι ελάχιστος.
Το "όλοι καλοί χωράνε", δεν ισχύει εδώ.
Βγάλτε τα ακουστικά από τα αυτιά για λίγο.
Το ακούτε αργότερα αυτό "το τρένο".












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου